tisdag 3 september 2013

Tack för Livskunskap

Inom mitt arbete förväntas det att man titt som tätt ska fortbilda sig. Nu låter det som ett negativt krav men icke, jag tänker i alla fall inte klaga. Jag får ta del av intressanta föreläsningar samt träffa inspirerande medmänniskor. Föregående vecka fick jag ta del av just en sådan inspirerande föreläsning. Den handlade om materialet Livskunskap, vilket erbjuder möjlighet till givande diskussioner inom klassens fyra väggar. Tre små ord som fungerar som ledord är självkänsla, självförtroende och självkännedom. Jag lyfter på hatten för de två lärarna, Annika Hitonen och Pernilla Lindroos som gett sitt allt för att detta läromedel skulle bli till verklighet.

Nedan några bilder illustrerade av Pernilla Lindroos som inspiration.





Engagerade. Inspirerade. Ivriga. Glada. Nyfikna. Det är några adjektiv som beskriver sinnesstämningen som rådde hos deltagarna under fortbildningen.


Mental träning pågår.


Tack för mitt arbete.
Tack för mina kollegor.
Tack för "mina" barn.

Tack!




3 kommentarer:

  1. Jag tackar också för att mitt barn är ditt barn ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Petra :) de tillför nog så mycket glädje i mitt liv!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera