fredag 31 augusti 2012

Mitt sommarjobb: Henri Lloyd

Jag har i dag äntligen skapat min egen blogg. Eftersom allt är väldigt nytt kommer det nog ta en tid innan layout och så är fixat. Jag vill med denna blogg nå mina vänner som jag lämnat efter mig på annan ort. Jag kommer dela med mig av min vardag, mitt klädintresse, min och T:s lägenhetsrenovering samt övriga ämnen som intresserar mig.

I sommar har jag jobbat i en Henri Lloyd klädaffär och jag tänkte nu tillägna sommarjobbet mitt första inlägg. Jag älskar människor och sociala sammanhang, jag älskar kläder och jag älskar kvalitet. Alltså var detta det perfekta sommarjobbet för min del. Jag har träffat många vackra, härliga människor och jag har fått dela med mig av min erfarenhet kring seglarmärket Henri Lloyd.

För att inte babbla på om himmel och jord så har jag några bildcollager som jag tänkte visa för er. Dessa collager är en sammanfattning av sommaren med Henri Lloyd.

I denna mysiga affär har jag alltså jobbat sommaren 2012.


Den randiga klänningen har varit verkligt populär (Hailey-dress). Den blåa är stilren, enkel och klassiskt snygg (Felipa-dress). Dessa kläder har jag införskaffat denna sommar. 
Min nya seglarjacka. Henri Lloyd TP2 Ventura jacket.

Kolla gärna in Henri Lloyds finska hemsida: http://www.sailtech.fi

6 kommentarer:

  1. oj va fin bild på dig!! :D - Sonja

    SvaraRadera
  2. Välkommen till bloggvärlden Emme!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanx :) Hoppas ni nu får insyn i mina rackartyg här nere i Åbo!

      Radera
  3. Vad kostar Henry Lloyd-jackan och vilken storlek har du? Superfina klänningar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jackan heter TP2 Ventura jacket womens red och den kostar 290€. Jag har storlek 2 eftersom jackan skall vara så stor att man får tjocka, varma kläder under den. Tack! Jag älskar klänningar :)

      Radera