lördag 16 februari 2013

Födelsedagsmiddag @ Bistro Julienne

I går kväll var jag och Tony på middag till Bistro Julienne i Scandic Julia. Jag tycker Scandics restauranger har hög standard på sina menyer och som vanligt var servicen på topp! Vilken kväll det blev, champagne och världens finaste fästman, vad mer kan man önska sig.

Då vi kom till vårt bord blev vi serverade champagne och bröd med flingsaltat smör. Eftersom min älskade vän Marika jobbar där så var stämningen och humöret på topp. Maten var precis så som man önskar att den ska vara då man äter på restaurang, en vällagad smakupplevelse som man gärna skulle uppleva igen. Då det kom till diskussion om efterrätten så meddelade Marika att den redan var ordnad och att det skulle bli en överraskning, och vilken överraskning det blev! Det var precis så gott som det ser ut och superskoj med sprakastickor, jag blir ju som ett litet barn när jag kommer nära sprakastickor.

xoxo.


Kanske världens konstigaste bild? Vartåt pekar armbågen och har mitt huvud svängt sig 180 grader?


Vid bordet möttes vi av två söta små hjärtan <3

Jag beställde ankben i rödvinssås. Det var superbt!

Krispig yta och mört, saftigt kött.


Tony körde på ett säkert kort, nämligen en gammal favorit.





Jag är så nöjd över mitt nyklippta hår.

Lyxigt med champagne!

"Jag är en sprakasticka jag..."

Den hemliga efterrätten.

Chokladfondant med jordgubbssorbet, pistageglass och färska bär. Omn omn!


2 kommentarer: