torsdag 28 februari 2013

Passion

Med början denna vecka har jag ändrat på mina kaniners diet, vilket inneburit mindre torrfoder och mer hö och grönt. Då jag här om dagen skar upp broccoli åt mina små blev jag så frestad att jag kokade hälften åt mig själv samtidigt. Efter att ätit broccolin med stor belåtelse så fick jag ett stort begär efter mera grönt, så nu är vårt kylskåp fyllt av både blomkål, broccoli och brysselkål. Stackars kaniner som får strida med matmor om födan.

I går tillagade jag laxmedaljonger med sallad och snabbkokta grönsaker.



Första skålen med broccoli, den som var menad åt kaninerna.

Till er öl-älskare, denna rekommenderar jag varmt!
I dag, efter jobbet, vandrade jag in till stan för att möta upp en vän. Tillsammans gick vi till Fontana där vi drack varmt och åt sött och gott. Tack för sällskapet, vi tar det snart igen! Det bör tilläggas att kakorna var så stora att vi bägge tyvärr lämnade varsin bit på tallriken.

Martinas chokladkaka.

Min passions-cheesecake.


Obligatorisk.

Martina, jag avundas din underbara väska! Beklagar att bilden inte visar väskans rättvisa utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar