måndag 7 januari 2013

Arga Tanter & Snygga Skor

I dag var första dagen tillbaka i arbetets tecken, underbart, mycket mera kan jag inte säga! Tänk att man kan älska ett arbete så mycket, det blir bara bättre och bättre.

Dagen började alldeles för bra, vilket resulterade i världens fräckaste behanling i kassan då jag skulle betala mitt läkarbesök, högt och tydligt meddelade kassörskan att kortmaskinen hade valt att avvisa min betalning. Koden förklarade hon att betydde att kontot saknade täckning, detta avvisade jag eftersom jag visste exakta summan som existerade på mitt eget konto. Om och om igen försökte vi, hon njöt av att förlöjliga mig inför den publik som samlats runt oss. Avslutningsvis loggade jag in på mitt konto, visade den existerande summan och krävde ett nytt försök, plötsligt fungerade kortmaskinen och betalningen var genomförd. Tanten bakom kassan kom aldrig på att prova den andra kortmaskinen, inte fattade hon heller att det kunde vara någonting fel med deras maskin, nej nej, det var den unga tjejen som skulle skämmas ut inför alla närvarande, jag säger bara TACK för den underbara servicen, privat mottagning och allt, det betalar man extra för och vad får man? Jo, en rejäl uppläxning om hur man försökt utnyttja tjänster man inte borde ha "rätt till".

Inte nog med detta, jag bokade tid till kl. 16.00, jag anlände en halvtimme i förväg och fick veta att min bokning var felaktig (hade ringt och bokat) och att jag även uppgett fel adress (upprepade den otaliga gånger i telefon samtidigt som jag bokade läkartiden). Nöjd? Verkligen inte!

Nöjd är jag däremot med mitt rea-fynd på Zara, nämligen ett par underbara ballerinas till sommaren, storlek 36 men med inlägg så sitter de som smort. Nu ser jag framemot morgondagen och jobbet, vad kan bättre höja ens humör än glada kollegor och barn.

Fyndat på julrean; snygga ballerinas från Zara.

 

Julklapp av M & K. Ren lööv <3

Nya soffdynor från Pentik. Hehe hmm renar igen?!

Bästaste julklappen av fästmannen. Ring Bow wow wow av Efva Attling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar