fredag 19 oktober 2012

Arg & Besviken

Hej alla vänner!

Nu tänkte jag skriva ett varningens ord till er som brukar beställa varor över nätet.

Den 16.9 beställde jag ett par höstkängor från brandos.fi, efter tre och en halv vecka hade skorna ännu inte kommit. Jag kollade min egen brandos sida med jämna mellanrum och där stod det att skorna var skickade. Då jag igen kollade in min sida den 11.10 så stod det plötsligt att beställningen var "peruttu", även om jag inte avbokat beställningen. Vad gjorde jag? Jo, jag ringde dit, bad dem förklara och hade dem att förnya beställningen, jag var ju ännu intresserad av skorna. De bad så mycket om ursäkt och skyllde på det pågående lagerbytet.

I dag gick jag in i hopp om att skorna kanske till och med skulle vara i Åbo snart, men ack så fel jag hade. Tror ni inte att min beställning var "peruttu" en andra gång! Modigt ringde jag än en gång till kundbetjäningen och denna gång förklarade jag att jag vekligen var besviken. De beklagade nonchalant och undrade om de skulle förnya beställningen, IGEN. Nej, det skulle de verkligen inte, tyckte jag eftersom hösten snart är förbi. Jag avslutade samtalet med att förklara att detta kommer nämnas i olika sociala medier och att jag aldrig mer kommer anlita mig av deras tjänster.

Jag kollade ännu deras sidor och där stod det att skorna finns i lager, och tro det eller ej, på REA! Nu var jag verkligen arg, dock sansad, så jag ringde kundbetjäningen och frågade hur de kunde gottgöra för sveda och verk. Nå, de kunde erbjuda mig ett presentkort eller förnya beställningen och direkt dra av presentkortets summa. Jag accepterade motvilligt eftersom jag fortsättningsvis är intresserad av skorna. Jag vet ju att de inte finns i någon affär i min storlek.

Nu hoppas jag skorna dyker upp snarast på posten för annars kan de räkna med ännu några arga samtal. Detta är skorna jag drömmer om, hoppas de ännu blir verklighet. Nu ska jag fortsätta spackla och måla så kanske ni snart får se bilder från renoveringen igen.

Lite lilla My stil över det hela :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar