torsdag 4 oktober 2012

Tak över huvudet

De här senaste dagarna har Tony och jag slitit med att sänka taket. Idén är att sänka taket några centimeter så att vi kan installera spotlights. Det nya takmaterialet kommer bli gipsskivor som vi sedan spacklar och målar.

Detta har absolut varit det jobbigaste och smutsigaste jobbet hittills. Alla möbler är inplastade, köket slipper man inte till och dammet kan vi inte ens tala om. Ändå måste jag säga att detta varit väldigt roligt och jag väntar mer och mer på slutresultatet! Jag är verkligen en del av denna process, vi gör allt tillsammans, det är det som gör det hela till vårt gemensamma hem. Jag får verkligen hjälpa till, jag behöver inte sitta på sidan och se på, och vad mycket jag lärt mig!

Allt är bortplockat, nu är det bara att plasta in allt!

Förstås mitt i, var annars?!



Tydligen smittar det av sig att vara klätterapa, för nu har Tony också blivit det!

Köket.
 

Allt måste tejpas.

Mina hemmalagade Peltor-öronskydd. Bomullstussar i öronen och mitt träningsband.

En bra början.




I dag hoppas vi att elektrikern kommer, sedan är det bara att börja sätta gipsskivorna på plats. Antagligen kan vi börja redan i början av nästa vecka. Sen kommer väggarbetet och slutligen golvet. Nervpirrande, jag väntar så på resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar