torsdag 13 september 2012

Arg men ändå glad!

God morgon alla vänner, hoppas ni haft en lite smidigare start på dagen än jag. Jag steg upp tidigt, var färdig i god tid och gick i tid ut till stadsbussen. Steg på bussen med ett gott humör och frågade vänligt till busschauffören om bussen gick via buss-stationen, ja det skulle den. Det var massa människor på bussen och jag tänkte att vi aldrig skulle vara framme i tid! Då vi närmade oss busstis gjorde jag mig färdig att stiga av, vad tror ni inte att busschauffören gjorde? Jo, körde förbi utan att förvarna mig eller släppa av mig! Alltså hamnade jag vidare till nästa stopp vilket var långt ifrån busstis, inte nog med det, jag som hade varit i god tid var nu fem före att missa bussen till Helsingfors!

Måste ha varit en syn för gudarna, jag springandes i högklackat, dragandes på en stor reseväska! Vilken tur att busschauffören till h.fors var desto trevligare. Dock hann jag inte köpa dricka som jag planerat så ni kan ju gissa om jag nu är törstig efter mitt minimarathon.

Nu med ett leende på läpparna på väg mot Helsingfors :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar