måndag 3 september 2012

Henri Lloyds höstjackor

I kväll tänkte jag dela med mig av alla de underbara höstjackor som Henri Lloyd har att erbjuda. I det ruggiga höstvädret är det alltid skoj att pigga upp tillvaron med en snygg jacka. Jag har valt ut mina favoriter som jag gärna skulle visa mig i. Vidare har jag även valt att visa några alternativ för män eftersom Tony är på jakt efter en snygg och varm höst/vinterjacka. Själv äger jag x-antal Henri Lloyd jackor av olika modeller och jag älskar dem eftersom de fyller sin funktion samtidigt som de är trendiga, bekväma och ack så snygga. Kanske det är dags att investera i en ny just denna höst?

Denna granna färgklick har jag suktat efter hela sommaren. Vem skulle inte vela gå ut och plaska i regnet i en så snygg regnjacka som denna? Ett plus är den röda visselpipan som hänger från ena fickan.

Bateau heritage jacket

Snygg, enkel, stilren höstjacka som är vindtät och vattentät.
Corine waterproof smock jacket

Ännu en skönhet som jag kan se mig strosa runt i. Jag skulle till exempel matcha den med ett par snygga jeans och högklackade. Enkelt och snyggt!

Edina melton db coat

En snygg blazer piffar upp vilken vardagsutstyrsel som helst! Absolut en klar favorit...

Lyndell jersey blazer

En trenchcoat är alltid ett säkert kort. Detta är ett basplagg som borde finnas i alla kvinnors garderober!

Phoebe trench

Nu till männens jackor.

Uppe till vänster Milano rwr jacket. Nedanför Alaska bay jacket. Mitten Portland jacket. Uppe till höger Easton quilted jacket. Nedanför Alverston down jacket.

En jacka som både jag och Tony gillar är absolut Portland jacket, en snygg höst och vinterjacka som varken är för lång eller för klumpig. Jag har älskat quiltade jackor sedan barnaben och förbrukat en del med. Därför har jag redan länge önskat att Tony skulle dela samma passion med mig, men icke! Jag får honom inte ens övertalad att prova en. Easton quilted jacket är en klassisk, enkel, dämpad variant som tilltalar mig.

Hoppas alla hittade någonting att vila ögonen på, det gjorde i alla fall jag :)

Bilderna är lånade från Henri Lloyd's hemsida.
Finska importören av Henri Lloyd är Sailtech.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar