måndag 10 september 2012

Shoppaholic - jag vet!

I ett tidigare inlägg nämnde jag att jag hade utökat min garderob och nu tänkte jag visa de nya plaggen som fått flytta in hos oss. Jag satsar på basplagg som enkelt går att kombinera. Kläderna kan man sedan använda till vardagsfint eller piffa upp till en kväll på stan. Jag erkänner i förväg att min favoritklädbutik är Zara, de har klassiskt enkla, stilrena och snygga kläder.

Snygg, enkel topp/ Zara.

Tunn skjortblus/ Zara.

Peplumklänning med urringad rygg/ Zara.


En lärares drömklänning/ Marimekko.


Världens mysigaste fickor!

Skjortblus/ Zara.

Jeans/ Zara.



Quiltad mossgrön vinterjacka/ Zara.

Varm, hög krage med fuskpäls.

5 kommentarer:

  1. Ser fint ut, men HUR har du råd med alla dessa kläder?! Du studerar väl?? under min studietid för ca 3 år sedan så hade ja knappt råd med ett nytt plagg per månad... hur bär du dig åt?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För det första handlar det om vad man prioriterar, jag festar inte, går inte på bio etc. Sedan är jag sådan som köper en gång ordentligt och inte lite nu som då. Jag sommarjobbar som många andra studerande och lönen fördelar jag till olika användningsområden. Allt handlar helt enkelt om vad man prioriterar, tio toppar från t.ex. H&M eller en värdefullare topp från ett märke som står för kvalitet och som har ett längre användningsdatum. En annan sak som jag verkligen förespråkar är att återanvända, d.v.s köpa second hand. Hållbar utveckling är någonting som alla borde se som ett självklart alternativ. Ge nytt liv till de föremål som man inte mera använder, sälja vidare eller komma på ett nytt användningsområde.

      Radera
  2. Jag måste säga att jag blir så glad av att du skrev: förespråkar att återanv. Det är ngt som jag gjort i många år och man sparar massor. Håller även med dig Emelie att i stället för att handla en massa kläder från H&M så kan man i stället köpa några plagg som är basics och några som man kan kombinera med, av högre kvalitet. Du är en klok tjej och jag vet att dina rötter härstammar från din mor <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den rörande komplimangen. Jag kommer i ett senare skede göra ett inlägg om olika fynd som jag gjort, just second hand. Jag kommer även fokusera på den skandinaviska aspekten då det gäller vår heminredning.

      Radera
  3. jag festade inte heller eller slösade med pengar så mycket de sista av mina studieår, utan fokuserade främst på att bli klar. ändå hade jag det knapert. fast det är väl annorlunda också då man är två som delar på hyror å mat å annat livsnödvändigt. då har man säkert kanske lite mer fickpengar att röra sig med. jag har levt ensam hela min studietid... fint att du prioriterar å förspråkar begagnat. det vill ja se mer av! :)

    SvaraRadera