tisdag 25 september 2012

Buller och bang - väggarna ryker!

I dag har vi ivrigt rivit väggen mellan vardagsrummet och hallen. Jag har även hunnit med en sväng via ÅA, klädd i oranget, orangea dagen till ära. Eftersom vi nu är helt slut så bjuder jag än en gång på bilder från dagen istället för att babbla på. Ni får förlåta, det blev sjukt många bilder!

Hungrig, med smörgås i munnen försöker jag sätta på mig skorna.

Rolig bild, in action.
Så här var jag klädd i dag, allt för den goda sakens skull.

Låt arbetet börja! Fin hjälm Tony skaffa åt mig <3



Jag fick en mersmak för sågande.


Jag kom på att jag samtidigt kunde riva lite tapeter.


Nära men ändå så mycket kvar.

Jag spelar golf med avfallet.

Tadaa! Fortsättning följer igen en gång :)
Nu avslutas kvällen med öl och rågis. Jag kommer sova som en stock! Vilken tur att vi redan har allt planerat, ända till sista minsta detalj, skönt!

9 kommentarer:

  1. Wow! Blev ju jättebra då väggen e puts väck :)Väntar med iver på nästa fyra-rätters, så vi kan sitta på varsin sida av bordet ;)
    /Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, vi är verkligen nöjda! Nästa gång ni kommer är allt det här fixat. Hehe, vadå fyrarätters? Nästa gång blir det femrätters! :)

      Radera
  2. Det där verkar faktiskt vara ett ovanligt dumt ställe att ha en vägg på. Det blir säkert mycket bättre utan den.
    /Janina

    SvaraRadera
  3. Måste fråga, var bor ni medan ni renoverar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor nog i lägenheten samtidigt som vi renoverar, det gäller bara att planera allt väl i förväg. Visst är allt lite dammigt men det är smällar man får ta :)

      Radera
  4. Va gör ni av allt skräp som kommer då ni renoverar? man får väl inte slänga väggar å paneler i husets roskisar? har ni nån renoveringsbudget? är ni överens om hur ni vill ha det eller är det typ du som får styra å ställa å bestämma? :)

    SvaraRadera
  5. Skräpet sorterar vi för att sedan föra det till avstjälpningsplatsen och återvinningen. Nej, det får man absolut inte och det är vi väldigt noga med, vi följer alla de förordningar som gäller renovering i bostadshus. Tony är timmerman till yrket så han är väldigt bra på allt som har med byggande och kringliggande saker att göra.

    Ja, vi har en budget för varje projekt. Det som är så underbart med vårt förhållande är att vi bägge strävar efter samma saker här i livet. Samtidigt har vi väldigt likadan smak då det kommer till inredning och design. Vi är väldigt bra på att kompromissa så ni lär snart få se resultatet av våra planer. :)

    SvaraRadera
  6. Vilken söt byggare du e..Kanske byta bransch;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen :) Man vet aldrig, dock tror jag att jag är en ganska farlig byggare, åtminstone för mig själv :D hehe

      Radera